Itt vagy
Kezdőlap > Csináld magad > ÍGY KEZDJ MOZOGNI, HA TÖBB MINT 20 KILÓT SZERETNÉL FOGYNI!

ÍGY KEZDJ MOZOGNI, HA TÖBB MINT 20 KILÓT SZERETNÉL FOGYNI!

Tény, hogy nem könnyű nekikezdeni, de ha így csinálod, hetente megszabadulhatsz 1 kilótól. Az 1 hónap alatt akár 4 kiló mínusz!
Nem kell megerőltető edzéseket végigcsinálnod, vagy egy órán keresztül futni úgy, hogy kiköpd a tüdődet. Nagy túlsúllyal a legjobb, amit tehetsz, hogy minél többet gyalogolsz. Egy brit tanulmány szerint többet fogytak azok, akik gyors tempóban gyalogoltak, mint azok, akik futottak, úsztak vagy bicikliztek. A kezdő testsúlytól függően hetente 1 kilót adhatsz le.

Így kezdd el!

fogyas
Nem kell rögtön egy órát gyalogolnod! Valószínű, nem is bírnád. Hatszor 10 perc alatt ugyanannyi kalóriát égetsz el, és a szervezetedet sem terheled meg hirtelen. A napirendedbe is könnyen beillesztheted: 10 perc tempós séta a boltba, 10 perc haza, 10 perc tempós séta a munkahelyedre, 10 perc haza, satöbbi. Ha ez már nem okoz különösebb gondot, növelheted az edzésidőt 5 perccel. A fokozatos tempó- és időemeléssel hozzászoktathatod a szervezeted a terheléshez.

A tempó ne legyen megerőltető: pár mondatot tudnod kell mondani, de hosszú beszélgetésbe már ne tudj bonyolódni. Meglásd, az állóképességed gyorsan javul majd: rövid idő alatt gyorsabban tudsz gyalogolni, és kevésbé fáradsz el. Néhány hét múlva beiktathatsz gyorsabb szakaszokat is. Ha a tempót variálod, 20%-kal több kalóriát égetsz el, mint ha azonos tempóban gyalogolnál ugyanannyi ideig.

Idővel, ha már nem esik nehezedre a mozgás, beiktathatsz heti 2 súlyzós edzést is. Tény, hogy ha a kardió és az erőedzést kombinálod, többet fogyhatsz, mint ha csak az egyiket vagy csak a másikat csinálnád.

Forrás

Share Button
Top