Itt vagy
Kezdőlap > Érdekes > FELHÁBORÍTÓ reklámok: Tragédiákból próbálnak hasznot húzni ezek a hirdetések

FELHÁBORÍTÓ reklámok: Tragédiákból próbálnak hasznot húzni ezek a hirdetések

Ha pénzről, reklámról van szó, sajnos akadnak cégek, akiknek az égvilágon semmi sem szent, még a tragédiák, halálesetek köré is képesek marketinget építeni.

Szeptember 11:

Egy új-zélandi dohányzásellenes hirdetésben az ikertornyokat két cigarettaként ábrázolták azt szemléltetendő, hogy a dohányzás sokkal több embert öl meg, mint a terrorizmus. A tornyokban halálukat lelő nem dohányzó emberek hozzátartozói biztos örültek a reklámnak.

Kép forrása: The Inspiration Room

Tibet szomorú sorsa:

2011-ben ment az a reklám, amiben Timothy Hutton a tibeti kultúra pusztulásáról beszél, majd felhívja a figyelmet az isteni halas curry-re, amit kuponnal olcsóbban lehet megvenni. Bár a cég tényleg pénzt gyűjtött Tibetnek, azért árnyaltabban is hozzányúlhattak volna a témához: a valóságban a gyerekeket is megkínozzák, ha olyan képet találnak náluk, ami a dalai lámát ábrázolja.

Tüntetés és arab tavasz:

Levi’s farmerban mindjárt jobban érzi magát az ember egy tüntetésen, rohamrendőrök inzultálásakor, vagy a rendszer elleni lázadás közben. Legalábbis erre utal a 2011-es, “Go Forth” (Előre!) elnevezésű kampány, ami az arab tavasz eseményeire reflektál – rosszul. Annyira rosszul, hogy a felháborodás miatt le is kellett venniük a reklámot.

Első világháború:

Bár 8,5 millió ember halt bele, az angol Sainsbury’s 2014-es reklámjában nem félt az első világháborút felhozni reklámfogásként. A videóban az 1914-es Karácsonyi Fegyverszünetet idealizálja, ráadásul úgy, hogy a cég pont egy világháborús emlékmű helyére akart áruházat építeni.

A náci Németország:

Az Egyesült Királyságban 2008-ban adták le a Citroën “Félreérthetetlenül német” című reklámját, ami a Hitler kedvencének tartott, vállaltan antiszemita Wagner zenéjére mutatja meg a német kultúra gyöngyszemeit, köztük Berlin 1936-os stadionjával, és a birodalmi sassal. A Citroën szerint az egész lényege a “Franciaországban készült” poén a videó végén, csak közben felejtettek el gondolkodni.

Öngyilkosság:

Aki vesztette már el így szerettét, az nagyon is érzékeny erre a témára, sőt, azok is, akik olyan kamaszt nevelnek, aki megpróbált végezni magával, vagy erre utaló jeleket ad. Mégis, a Hyundai vízgőzt kibocsátó autóját úgy reklámozták, hogy ezzel aztán nem lehet öngyilkosságot elkövetni. Köszönjük.

Forrás: Szeretlekmagyarország

Ha tettszett ne felejtsd el megosztani! ↓ ↓ ↓

Share Button
Top