Itt vagy
Kezdőlap > Hírek > Viszlát tavaszi fáradtság! Orvosi tanácsok, hogy jobb hangulatba kerülj

Viszlát tavaszi fáradtság! Orvosi tanácsok, hogy jobb hangulatba kerülj

A tavaszi fáradtság leküzdésére a mozgás a leghatékonyabb módszer – nyilatkozta az InfoRádiónak Szegheő Péter belgyógyász. Korábban a tavaszi fáradtságról azt mondták, hogy az a télen összeszedett vitamin- és nyomelemhiány következménye, mert nem eszünk elég zöldséget, gyümölcsöt. Mára azonban bebizonyosodott, hogy ez nem így van – közölte a szakorvos.

Szegheő Péter elmondta, hogy tavaszi fáradtság esetén képtelenek vagyunk olyan aktívak lenni, mint ahogy elvárnánk magunktól.

Úgy kell elképzelni, mint ha a szervezetünk, a hangulatunk, a teljesítőképességünk kicsit megragadt volna a télben. És erről is van szó, a tél folyamán csomó olyan élettani változás történik a szervezetben, aminek a visszaalakulása időt vesz igénybe. Ezért hiába tavaszodik kint, a szervezetünk még nem tud erre reagálni. A téli depresszió egyenes folytatása a tavaszi fáradtság, legalábbis így érezzük.

Szegheő Péter hangsúlyozta, hogy ha a levertség ellenére kimegyünk a szabadba, megpróbálunk mozogni, aktívabb életet élni, akkor felgyorsíthatjuk a változást. Az átállás hossza attól is függ, milyen aktívan töltöttük a telet.

„Ha valaki bezárkózott, ki sem mozdult, a tavaszi átalakulás is jobban megviseli. Ha elkezdünk mozogni, aktívabb működésre bírjuk a szervezetet, segíthetjük a változást.”

Forrás: inforadio.hu

Fotó: Thinkstock/Illusztráció

Ha tetszett, ne felejtsd el megosztani! ↓ ↓ ↓

Share Button
Top